02 Showbiz

Klanje za malo paraVampiri s kečapom i mumije od WC papira

Horor je, ako je suditi po količini snimljenih naslova, danas najpopularniji žanr – otkada su prije nekoliko godina krenule nezaustavljive američke verzije popularnih azijskih horora s jedne te grindhouse revolucija pokrenuta popularnošću tzv. torture porna ('Hostel', 'Slagalica strave'...) s druge strane, tržište je ostalo doslovno prekrcano hororcima od kojih je možda 10 posto gledljivo, a kamoli dobro.

Ali hej – dok ide, onda ide, a očito je da ide, jer milijun i jedan jeftini horor snimljen u posljednjih nekoliko godina, kako za kablovske televizije, tako i za izravno-na-DVD tršište, pokazuju da publike itekako ima. A dok ima potražnje, ima i ponude.

Jeftini, turbo-niskobudžetni i doslovno amaterski horori čine ogromni dio današnje DVD ponude, a u skupini razvikanih svakako prednjače tzv. knockbustersi, jeftine kopije blockbustera koje ciljaju na zbunjujuće slične naslove i naivnost posjetitelja videoteke. Na tronu knockbusters produkcije nalazi se kompanija Asylum. Svatko tko prati film malo pozornije od sjedenja uz Oscare jednom godišnje, zna za ove junake suvremene, izravno-na-video eksploatacije, a koji pored klasičnih jeftinih rip-offova razvikanih spektakala, kao što su 'Transmorphers' ili 'Da Vinci Treasure', svako malo snime nešto poput 'Snakes On A Train' ili 'Alien vs Hunter'. Nešto što će nas uvijek dobro nasmijati, makar im to ne bila primarna namjera.

No pravi majstor knockbusters horora ipak je Uli Lommel, legendarni njemački glumac i redatelj iz sedamdesetih, koji se pod stare dane bacio na režiju temeljito negledljivih ultraniskobudžetnih krađa hitova, kao što su 'Zombie Nation', 'Green River Killer', 'Killer Nurse', 'Absolute Evil'...

Uli je režirao i originalni horor-klasik 'The Boogeyman', još 1980. godine, ali ovo što danas radi nema puno veze s time, kao ni s mozgom kao takvim... Nije čudo da mu je kultni status zajamčen.



Ne zaboravimo ni na American World Pictures, studio u vlasništvu Marka Lestera, redatelja koji se osamdesetih proslavio sa Schwarzeneggerovim 'Commandom', a koji danas štanca negledljivo jeftine varijante svih žanrova, uključujući i hrpetinu horora, od zombija do CGI debilana poput 'Pterodaktila' s Cooliom.

Zapravo, pobrojati sve izravno-na-video horore koji se pojavljuju izvan knockbusters/Asylum/Lommel kruga jednostavno je nemoguće, jer ih se na tržištu pojavi nekoliko komada tjedno!

Ali zato je vidljiv jedan novi fenomen, a to je masovna proizvodnja ultrajeftinih, doslovno kućnih, a'la Bore Lee horora, koji se snimaju iz entuzijazma, ali završavaju na DVD-u i u regularnoj prodaji! Danas, kada je tehnika dovoljno jeftina da omogući jeftino snimanje (DV kamere), štancanje gotovog proizvoda (DVD) i distribuciju (internet), filmsko tržište zatrpano je proizvodima koji do prije nekoliko godina ne bi napuštali nečije dnevne sobe.

Momci i djevojke ove cheap & nasty scene, kako je nerijetko etiketira zapadni tisak, možda nemaju toliko novaca, ali zato imaju strast, energiju i nekoliko hektolitara krvi više za ubaciti u kadar. Ovi ultra-gore horori oslanjaju se na tradiciju gore horora sedamdesetih i osamdesetih, ali i suvremeno naslijeđe filmova koji su početkom milenija krenuli osvajati izravno-na-DVD tržište, kao što su 'Terror Toons', 'Feeding The Masses', 'Draniac' ili 'Creature From Hillybilly Lagoon'. Nastavljači tradicije zovu se POPcinema, a ova američka produkcijska kompanija zadužena je za lansiranje velikog broja projekata snimljenih 'za 100 kuna'. Oni bi uskoro na tržište trebali odaslati i 'Splatter Disco', čiji je naslov (valjda) dovoljno deskriptivan.



Zombiji s linoleumom na licu? Vampiri s kečapom na zubima? Čudovišta iz kanalizacije? Mumije zamotane u role WC papira?

'Ljubitelji horora gledat će doslovno sve', objašnjava Wil sa sitea Horroryearbook.com, dodavši: 'Oni jesu jako kritični, ali imaju apetit koji održava tržište.'

I znate što? Potpuno je u pravu.

 

Fotogalerije

Objavi na Facebooku

FACEBOOK KOMENTARI: